Študoval na Ekonomickej univerzite v Bratislave v odbore Personálny manažment a Ekonomika a manažment podniku. Viedol a spolupracoval na charitatívnych, vzdelávacích i odborných projektoch na národnej i medzinárodnej úrovni.
Vladislav Sochanič
najvplyvnejší HR leader na Slovensku
Ako vnímate budúcnosť HR na Slovensku v kontexte digitálnej transformácie a automatizácie? Aké výzvy a príležitosti to prináša?
Digitálna transformácia a automatizácia prinášajú HR na Slovensku efektívnejšie procesy a personalizované zamestnanecké skúsenosti. Kľúčom bude vzdelávanie zamestnancov a ochrana dát. Výzvou je rovnováha tradičných a digitálnych zručností. Príležitosti zahŕňajú prilákanie mladých talentov a podporu diverzity prostredníctvom práce na diaľku. Budúcnosť HR spočíva v adaptácii na zmeny a vytváraní inovatívneho pracovného prostredia.
Čo podľa vás robí dobrého HR lídra výnimočným a aké vlastnosti by mal mať?
Dobrého HR lídra robí výnimočným schopnosť viesť s empatiou, transparentnosťou a strategickým myslením. Mal by byť vynikajúcim komunikátorom, ktorý dokáže počúvať a reagovať na potreby zamestnancov. Kľúčové vlastnosti zahŕňajú dôveryhodnosť, integritu, schopnosť motivovať a inšpirovať tím, flexibilitu pri riešení problémov a neustále vzdelávanie sa. HR líder by mal byť tiež schopný podporovať inovácie a adaptovať sa na meniace sa pracovné prostredie.
Aké aktivity v oblasti inovácií, ktorým ste sa venovali, prispeli k získaniu ocenenia Najvplyvnejší HR líder na Slovensku?
Moje ocenenie Najvplyvnejší HR líder na Slovensku súvisí s mojím dlhoročným pôsobením v HR a otvorenosťou voči citlivým témam, ktoré oslovili široké publikum, vrátane viac než 30 300 sledovateľov (len) na LinkedIne. Vďaka mojim skúsenostiam a backgroundu v sociálnej a emočnej psychológii som sa stal mienkotvorcom, ktorý dokáže inšpirovať a motivovať ostatných aj pri neúspechoch. Inovácie, ktorým som sa venoval, zahŕňajú zavedenie nového hodnotiaceho modelu zamestnancov a posun firemnej kultúry smerom k progresívnejšiemu prostrediu. Zameral som sa aj na duševné zdravie, čo sa prejavilo v úprave benefitov a pracovného prostredia.
Ako podporujete kariérny rast a rozvoj talentov vo svojej firme?
Intenzívne podporujem kariérny rast a rozvoj talentov cez komplexné vzdelávanie. Zameriavam sa nielen na hard skills, ale aj soft skills, pričom manažérske pozície obohacujem o zručnosti v práci s ľuďmi, komunikácii, delegovaní, empatii, asertivite a pod. Vzdelávanie je súčasťou hodnotiacich plánov a projekty sa snažíme prideľovať tak, aby zamestnanci využili svoje silné stránky. Zamestnanci si navyše aj sami navrhujú témy na vzdelávanie, pričom využívam aj externých odborníkov. Individuálne sedenia nám zase pomáhajú nastavovať kariérne plány.
Aké sú vaše skúsenosti s hybridnou prácou a aké stratégie odporúčate na zlepšenie jej efektivity?
Hybridný model práce vnímam ako kompromis medzi prácou z domu a na pracovisku. Osobný kontakt je však nenahraditeľný, pretože sme od prírody sociálne tvory. Na zlepšenie efektivity v prípade hybridnej práce odporúčam jasné stanovenie očakávaní a cieľov, pravidelné virtuálne stretnutia a tímové aktivity, využívanie technológií na podporu spolupráce, flexibilitu a dôveru medzi zamestnancami a manažmentom, a podporu rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom.