Budúcnosť benefitov je v slobode ich výberu podľa individuálnych potrieb a preferencií každého zamestnanca. Preto sa v Benefit Plus špecializujú na cafeteriu voľnočasových benefitov, ktorá túto slobodu výberu podporuje.
Vladimír Višňovský
Country Manager SR Benefit Plus
Ako môžu zamestnanecké benefity prispieť k lepšiemu employer brandingu a zvýšeniu atraktivity spoločnosti na trhu práce?
V Benefit Plus veríme, že ľudia, ktorí majú koníčky, športujú, cestujú, žijú kultúrne a vzdelávajú sa, prežívajú v živote viac radosti. Takí ľudia nachádzajú v živote viac rovnováhy i chuti pracovať a rásť. Ak zamestnávateľ podporí takéto záujmy zamestnanca cez zamestnanecké benefity, lojalita zamestnanca aj atraktivita spoločnosti sa automaticky zvyšuje.
Ktoré konkrétne služby v rámci Benefit Plus najviac podporujú zapojenie zamestnancov a ich spokojnosť s prácou?
Naším hlavným pilierom je online cafeteria v podobe e-shopu s konkrétnymi benefitmi, ktoré zamestnávateľ prostredníctvom nášho benefitového riešenia poskytuje. Práve sloboda výberu je pre zamestnancov atraktívna. Rozšírením cafeterie o ďalšie moduly (odmeny, pochvaly, narodeniny, rekreačné poukazy, spolujazda a i.) sa z portálu stane komplexný systém, ktorý napomáha aj väčšej angažovanosti zamestnancov do firemného života.
Pomáhajú vaše služby firmám prispôsobovať benefity individuálnym potrebám zamestnancov a tým zlepšovať ich lojalitu?
V cafeterii Benefit Plus si konkrétny benefit vyberie priamo zamestnanec podľa jeho individuálnych potrieb. Kto sa stará o svoje zdravie, zvolí nadštandardnú zdravotnú starostlivosť. Kto rád cestuje, objedná si pobyt so svojimi blízkymi. Alebo zamestnanci, ktorí preferujú aktívne trávenie voľného času, využijú predplatné do fitness centra. Všetci si môžu vyberať z viac ako 4 000 možností, ako tráviť voľný čas.
Akú úlohu podľa vás zohráva rovnováha medzi pracovným a osobným životom v rámci budovania silného employer brandingu?
Ak zamestnávateľ vytvorí také pracovné prostredie, kde sa zamestnanci cítia vypočutí a prihliada sa na ich potreby (napr. aj vďaka benefitom), zamestnanec necíti potrebu z takého prostredia odísť, čo jednoznačne podporuje employer branding. Ponuka benefitov je pre uchádzačov o prácu dôležitá a stále rastúce kritérium výberu zamestnávateľa.