Firemná kultúra a hodnoty hrajú kľúčovú úlohu v tom, ako firma pôsobí navonok aj vnútri. Prečo je ich komunikácia v médiách dôležitá? A ako môžu spokojní zamestnanci podporiť rast spoločnosti? Odpovede nielen na tieto otázky vám ukážu, ako budovať firmu, ktorá je atraktívna pre zamestnancov aj verejnosť.

Zuzana Adamcová
najvplyvnejšia HR líderka na SK LinkedIn v oblasti médií
Prečo je dôležité, aby firmy aktívne komunikovali svoju kultúru a hodnoty v médiách?
Firmy, ktoré sa chcú stať atraktívnymi pre zamestnancov, by mali aktívne komunikovať svoju firemnú kultúru a hodnoty. Zamestnanci dnes hľadajú zamestnávateľov, ktorí ponúkajú rešpekt, príležitosti na osobný a profesijný rast, ako aj priateľské pracovné prostredie. Ak firma otvorene zdieľa, čo je pre ňu dôležité, môže si vybudovať dôveru a prilákať talentovaných zamestnancov, ktorí sa stotožňujú s jej hodnotami a víziou.
Ako môže spokojnosť zamestnancov prispieť k dlhodobému rastu firmy?
Spokojnosť zamestnancov je kľúčom k dlhodobému rastu a úspechu firmy. Motivovaní a angažovaní zamestnanci prispievajú k stabilite a rozvoju firmy. Spokojní zamestnanci dosahujú lepšie výsledky, prinášajú inovatívne nápady a ich lojalita vytvára stabilitu, ktorá je nevyhnutná pre trvalý rozvoj. V TV JOJ je práve stabilita jedným z kľúčových pilierov, na ktorom stojí naša firemná kultúra, ktorá nám umožňuje dosahovať spoločné ciele. Správny zamestnávateľ vie, že spokojný zamestnanec tvorí silný tím, ktorý je základom úspešnej a dlhodobo prosperujúcej firmy.

Miroslav Sendlai
Employer Branding & Recruiting Specialist
Aké kroky sú kľúčové pri budovaní talentov a podpore ich rastu?
Pri práci s talentami zamestnancov je nevyhnutné najskôr ich presne identifikovať. Často sa stáva, že oni samotní si nie sú vedomí svojho potenciálu. Následne je kľúčové poskytnúť správnu motiváciu a vytvoriť prostredie, ktoré podporuje plné rozvinutie ich schopností a umožňuje ich efektívne využitie v pracovnom prostredí. Tretím dôležitým krokom je adekvátne ocenenie. Tak zabezpečíme, že zamestnanci nevnímajú svoj rozvoj len ako povinnosť, ale ako príležitosť na osobný a profesionálny rast.
Čo treba zvážiť pri nastavovaní employer brandingu, aby odrážal potreby budúcich generácií zamestnancov?
Pri tvorbe employer brandingu pre budúce generácie zamestnancov je kľúčové reflektovať ich hodnoty a očakávania. Dôraz treba klásť na udržateľnosť, flexibilitu, technologickú inováciu, možnosti rozvoja, diverzitu a inklúziu. Transparentná komunikácia a autentickosť sú nevyhnutné, rovnako ako zdôraznenie zmysluplnosti práce. Takto vytvorený branding dokáže prilákať talenty, ktoré hľadajú nielen zamestnanie, ale aj priestor na rast a prínos pre spoločnosť.